Byl vydám aršík známek k 40. jízdě pony Expressu

Letošní cíl pošty PONY EXPRESSU byl  Rüterbrock na Německo-Holandských hranicích. Starty pošty Pony Expressu na Slovensku v Bratislavě a Seni a start Polské časti Pony Expressu v Poznani proběhly úspěšně a poštu v domluveném čase předali na Bumbálce a v Kateřin-kách moravským jezdcům, kteří poštu dovezli na Post Office č.21 Klet-né, Suchdol nad Odrou. V pravé poledne dorazili z východu Nikola Hanáková a Miloš Lacina a ze severu Marta Matulová a Jan Valchář. Postmasteři Zdenka Bergerová a Jarka Ehlerová poštu převzali, orazít-kovali a roztřídili, pečlivě zabalili kvůli případnému dešti, vložili do Mochilly a předali jezdcům Věrce Lichoroběcové a Josefu Havrlantovi, kteří pokračovali směr Střítež. Po dalších 11ti předávkách jezdci poštu dovezli do Jihlavy v sobotu v 10.00 hodin, tady poštu předali jezdcům České východní větve. Předávky celé Moravské západní větve dopro-vázelo vozidlo s předákem Martou Matulovou, která jistila případné problémy na trase.

POST OFFICE PONY EXPRESS SUCHDOL NAD ODROU - KLETNÉ 
 
Cíl pošty PONY EXPRESS - ze směru Holandsko - Německé hranice a start pošty PE Slovensko - Bratislava a Seňa - Polsko Poznaň úspěšně proběhl ve čtvrtek 20.8.2020 mezi 04:00 - 05:30 hodinou. Poštu dovezli jezdci Pony Expressu ze Západní moravské větve - Josef Havrlant a Věrka Lichoroběcová, po orazítkování dopisnic Postmasterem Zdeňkou Bergerovou poštu převzali Marta Matulová 
a Jan Valchář, kteří vezli poštu dál směrem na Polsko a Miloš Lacina 
a Nikola Hanáková, kteří vezli poštu dál směrem na Slovensko.
 
Vyhodnocení 36. jízdy Pony Expressu
 
Němci přijely s lehkým předstihem oproti plánovanému času, a tak Západní větev mohla vyrazit o něco dříve. Tento náskok v podstatě udržela a do Stříbrné Lhoty přijela v předstihu 30.min., stejně jako Jižní větev. Jihozápadní větev na posledních úsecích nabrala zpoždění, ale díky dostatečné rezervě bylo po jejím příjezdu dostatek času na přípravu pošty a Česká Východní větev tak startovala na čas. Do Jihlavy přijela s velkou rezervou asi ¾ hodiny a díky tomu, že zde byla plánovaná hodinová rezerva na přípravu pošty, která nebyla potřeba, odjížděla Moravská Západní větev asi o 1.1/2 hod. dříve. Vzhledem k tomu, že na prvních úsecích ještě něco najela, bylo nutné ji na Poštovním úřadě v Beaver City trošku přibrzdit, i tak pošta do Suchdola nad Odrou dojela s předstihem. Po krátké přípravě pošty startovala nejdříve Moravská Severní a chvilku poté i Moravská Východní větev s předstihem, oproti plánovanému času. Na hranice se Slovenskem dorazila pošta přesně na čas a díky tomu mohla Slovenská pošta startovat podle plánu. Na Polské hranice dojela pošta přes Opavu, kde byl program k 20. výročí jízdy této větve také na čas, dokonce o 10 min. dříve.

Celý letošní ročník byl poznamenán velice smutnou událostí, která se stala těsně před jízdou, navždy nás opustil kamarád a dlouholetý jezdec Petr Bihack.  Jedno z jeho posledních přání, bylo projet celou trasu v doprovodném vozidle, což už bohužel nestihl. Vznikla tak myšlenka splnit mu toto přání formou jakých si kondolenčních archů a jeho fotografií, které vezli u sebe předáci všech větví, každý jezdec tak mohl připojit svůj podpis, případně poslat vzkaz. Ti, kteří vzali jeho fotku sebou na trasu, mu tak pomohli symbolicky odjet poslední jízdu. 
 

PONY EXPRESS  A SUCHDOL NAD ODROU
 
Každá, i sebenenápadnější obec se ráda pochlubí něčím výjimečným, jedinečným, v blízkém i dalekém okolí neopakovatelným. Někde je to starý zámek, památný strom, přírodní rarita nebo třeba prastará tradice, která se přes nepřízeň moderních dob uchovala do dnešních dní, kvůli níž stojí za to lidem ze širokého okolí vážit dlouhou cestu.
Co je výjimečným v Suchdole nad Odrou? Mohli bychom také vyjmenovávat historické památky, unikátní dějiny zmapované ve zdejších muzeích nebo krásný kousek přírody u Odry či kletenské přehrady. Ale pokud bychom měli uvést něco v okolí opravdu jedinečného, musí to být pouze tradice Pony Expressu. V době, kdy chov koní zdaleka nezaznamenával svou renesanci, jako to vidíme dnes, v Suchdole vždy žilo několik nadšenců, kteří koním věnovali všechen svůj čas. A protože, ač dospělí, v duších zůstali kluky (a děvčaty), hledajícími romantiku divokého západu, westernové ježdění se stalo jejich životním stylem, byť v tehdejších dobách nebylo jednoduché opatřit si vše, co takový styl potřebuje. V roce 1984 přišla na svět idea Československého Pony Expressu – koňské pošty po způsobu amerického západu – při jejímž zrodu a rozvoji hráli westernoví nadšenci ze Suchdolu významnou roli. Po nultém ročníku v roce 1984 následovalo dalších 35 ročníků a každý přinesl něco nového, co původní myšlenku dále rozvinulo. Doby, kdy se Suchdol nad Odrou střídal s Mníškem pod Brdy jako start nebo cíl jízdy Československého Pony Expressu, jsou sice dávno pryč; koňská pošta dnes spojuje několik evropských zemí a že Suchdolu je „jen“ průjezdní stanice, ale svůj význam si zachoval. Spojuje se v něm polská a slovenská větev Evropského pony Expressu. Post Office v Suchdole nad Odrou se stala cílová a zároveň i startovní poštovní stanic  Pony Expressu. Pony Express je to vždy významná událost, na kterou se každoročně přijdou podívat spousty milovníků koní a vůně pionýrských časů osídlování Ameriky, ve kterou se změní na několik srpnových hodin louka u Kletenské přehrady. Lidé se baví stylovým programem za doprovodu country muziky, ale hlavně mohou na improvizovaném poštovním úřadě odeslat poštu či získat otisk razítka.Tato zprvu nenápadná akce se postupem let stala natolik tradiční, že vytvořila jeden z pilířů, na němž městys Suchdol nad Odrou staví svou image. Jako výraz poděkování vznikla v roce 2006 v místním muzeu městyse celá expozice věnovaná Pony Expressu, westernu, koním a především jedné osobnosti, která má zásadní zásluhu na tom, že v Suchdole ke vzniku a rozmachu westernového hnutí došlo. Tímto člověkem byl Bohumil Kašpárek, který byl známější mezi lidem westernovým i newesternovým jako Hospodář.
Ale dosti vzpomínání, je čas na pozvánku na letošní, již 35. ročník Pony Expressu. A kdy zazní na Malé skále Kletné - Suchdole letos hymna Pony Expressu, která praví, že kdo na Západ chce dopis psát, Pony Express musí znát? Bude to 23. srpna 2019 ve 13 hodin a letošní ročník bude výjimeční tím, že se na Malé skále otevře stála expozice poštovní úřad  „POST OFFICE PONY EXPRESS č. 21 , který bude otevřen akcích Pony Expressu a Western klubu. (zájemcům doporučujeme sledovat aktuality na www.ponyexpress.cz ).             
                      Starosta Městyse Suchdol nad Odrou, Ing. Richard Ehler
PONY EXPRESS  A SUCHDOL NAD ODROU
 
Každá, i sebenenápadnější obec se ráda pochlubí něčím výjimečným, jedinečným, v blízkém i dalekém okolí neopakovatelným. Někde je to starý zámek, památný strom, přírodní rarita nebo třeba prastará tradice, která se přes nepřízeň moderních dob uchovala do dnešních dní, kvůli níž stojí za to lidem ze širokého okolí vážit dlouhou cestu.
Co je výjimečným v Suchdole nad Odrou? Mohli bychom také vyjmenovávat historické památky, unikátní dějiny zmapované ve zdejších muzeích nebo krásný kousek přírody u Odry či kletenské přehrady. Ale pokud bychom měli uvést něco v okolí opravdu jedinečného, musí to být pouze tradice Pony Expressu.
V době, kdy chov koní zdaleka nezaznamenával svou renesanci, jako to vidíme dnes, v Suchdole vždy žilo několik nadšenců, kteří koním věnovali všechen svůj čas. A protože, ač dospělí, v duších zůstali kluky (a děvčaty), hledajícími romantiku divokého západu, westernové ježdění se stalo jejich životním stylem, byť v tehdejších dobách nebylo jednoduché opatřit si vše, co takový styl potřebuje. V roce 1984 přišla na svět idea Československého Pony Expressu – koňské pošty po způsobu amerického západu – při jejímž zrodu 
a rozvoji hráli westernoví nadšenci ze Suchdolu významnou roli. 
Po nultém ročníku v roce 1984 následovalo dalších 35 ročníků 
a každý přinesl něco nového, co původní myšlenku dále rozvinulo. Doby, kdy se Suchdol nad Odrou střídal s Mníškem pod Brdy jako start nebo cíl jízdy Československého Pony Expressu, jsou sice dávno pryč; koňská pošta dnes spojuje několik evropských zemí a že Suchdolu je „jen“ průjezdní stanice, ale svůj význam si zachoval. Spojuje se v něm polská a slovenská větev Evropského pony Expressu. Post Office v Suchdole nad Odrou se stala cílová a zároveň i startovní poštovní stanic  Pony Expressu. Pony Express je to vždy významná událost, na kterou se každoročně přijdou podívat spousty milovníků koní a vůně pionýrských časů osídlování Ameriky, ve kterou se změní na několik srpnových hodin louka u Kletenské přehrady. Lidé se baví stylovým programem za doprovodu country muziky, ale hlavně mohou na improvizovaném poštovním úřadě odeslat poštu či získat otisk razítka.
Tato zprvu nenápadná akce se postupem let stala natolik tradiční, 
že vytvořila jeden z pilířů, na němž městys Suchdol nad Odrou staví svou image. Jako výraz poděkování vznikla v roce 2006 v místním muzeu městyse celá expozice věnovaná Pony Expressu, westernu, koním a především jedné osobnosti, která má zásadní zásluhu na tom, že v Suchdole ke vzniku a rozmachu westernového hnutí došlo. Tímto člověkem byl Bohumil Kašpárek, který byl známější mezi lidem westernovým i newesternovým jako Hospodář.
Ale dosti vzpomínání, je čas na pozvánku na letošní, již 35. ročník Pony Expressu. A kdy zazní na Malé skále Kletné - Suchdole letos hymna Pony Expressu, která praví, že kdo na Západ chce dopis psát, Pony Express musí znát? Bude to 23. srpna 2019 ve 13 hodin 
a letošní ročník bude výjimeční tím, že se na Malé skále otevře stála expozice poštovní úřad  „POST OFFICE PONY EXPRESS č. 21 , který bude otevřen akcích Pony Expressu a Western klubu. (zájemcům doporučujeme sledovat aktuality na www.ponyexpress.cz a www.westernklub.cz).             
                      Starosta Městyse Suchdol nad Odrou, Ing. Richard Ehler

 

Malba na zdi směr vlakové nádraží -  Suchdole nad Odrou

 

Fotky z oslav 30. výročí Pony Expressu najdete

Oslavy 30. výročí Pony Expressu hledáčkem Jardy Tošovského

https://westernklub.rajce.idnes.cz/047_-_16.8.2014_Oslavy_30.vyroci_Pony_Expressu_v_Suchdole_nad_Odrou

Oslavy 30. výročí Pony Expressu hledáčkem Pepy Hlouška z Hlučina
 
Oslavy 30. výročí Pony Expressu hledáčkem Michala Bartoše z Drahotuš nedaleko Hranic

https://westernklub.rajce.idnes.cz/045_-_16.8.2014_Oslavy_30._vyroci_Pony_Expressu_hledackem_Michala_Bartose_z_Drahotus/

Oslavy 30. výročí Pony Expressu hledáčkem MUDr. Zdenka Přecechtěla
*********************************************************

Československý Pony Express

Štafetová přeprava pošty na koních dle historického Pony Expressu v USA v letech 1860–61. Délka úseku od jednoho předávacího místa ke druhému je cca 20 km.

U příležitosti výročního dne založení Corralu O.K., v červenci 1983, uskutečnil Standa na koni Nawy Joy a Tomáš na koni Johnny Boy první jízdu Pony Expressu v Československu. Doručili tzv. zakládací listinu. Myšlenka Pony Expressu, respektive jeho rozšíření, pak doslova nadchla. Šlo o spontánní projev sympatií mnoha nadšenců pro americký západ. Jedinci v čele s Bohumilem Kašpárkem alias Hospodářem, Jaroslavem Čvančarou, (zakladatelem country skupiny Taxmeni), Stanislavem Vodenkou (prvním jezdcem Pony Expressu), Tomášem Králem, Jindřichem Bílkem, Janem Valchařem,Mirkem Kozelským, Miroslavem Koláčkem (v současné době nejstarším jezdcem Pony Expressu) a mnoha dalšími, se zasloužili o skutečnost, že v roce l985, k uctění památky jezdců amerického Pony Expressu, vyjel 13. září 1985 ve 4 hodiny ráno první jezdec Stanislav Vodenka na prvním úseku 400 kilometrů dlouhé trasy ze Stříbrné Lhoty u Mníšku pod Brdy do Suchdola nad Odrou. Tímto aktem byla započata dodnes trvající tradice vzpomínkových jízd realizujících se každoročně vždy v měsíci srpnu. V roce 2009 se uskuteční již 25. ročník této neobvyklé sportovně kulturní a westernové akce. Dá se tedy směle říci, že Československý Pony Express má již svoji nesmazatelnou historii.

Ti, kteří nejsou pamětníky Čs. Pony Expressu v „plenkách“ si dnes již sotva představí tu haldu problémů s praktickým uskutečněním jízdy Pony Expressu a westernovým ježděním vůbec. Přátelé, vždyť se psal rok 1984, a to byla, jak my dnes říkáme těžká totalita. Ale právě i v té době existovali nadšenci, kteří si svou vysněnou představu o romantice Divokého Západu nenechali vzít a naopak ji povýšili na svůj životní styl. Realita všedních dnů však nebyla tak romantická, když tito kovbojové – průkopníci postupně prosazovali westernové ježdění, které bylo v tehdejším vzkvétajícím socialistickém Československu považováno za propagaci prohnilého kapitalistického řádu Západu. Situace nebyla růžová ani při pořizování výstroje a výzbroje jezdců i koní. Avšak chuť a touha být westernovým jezdcem dodávaly těmto pionýrům Divokého Západu na Východě" na činorodosti a světlo světa spatřily podomácku vyrobené kožené vesty, chapsy, ostruhy, sedlové brašny, uzdění na koně ba i westernová sedla a mochilla pro Pony Express. Obtížnost zhotovování těchto westernových potřeb však nespočívala pouze v manuální zručnosti, ale hlavně ve vyschlých informačních pramenech. Jednoduše řečeno, k dispozici bylo tenkrát malé množství dobových fotografií westernových jezdců nebo různá pohádková vyprávění o recích Divokého Západu a jejich hrdinném boji proti padouchům. Nejkvalitnějšími prameny však byly westernové časopisy. O všech těchto obtížích se zmiňujeme proto, aby si každý uvědomil, v jakém společenském prostředí se povedl tento husarský kousek, tj. odstartovat v roce 1985 1. ročník jízdy ČsXP, a tím pomoci ke zviditelňování westernového dění v naší republice.

Jenoho z největších ocenění, kterého se jezdcům ČsXP dostalo v roce l990 byl projekt propojení tras P.Ex. USA a tehdejšího Československa. Při příležitosti jízdy jezdců ČsXP na trase v USA byl ČsXP oceněn ve státě Nevada tehdejším guvernérem Bobem Millerem proklamací se státní pečetí.

Proklamace dokumentuje, že guvernér vyhlašuje 2. červen roku 2000 státním svátkem Nevady, na počest Československého Pony Expressu.

Od těchto dob prošel ČsXP velkým vývojem. S přibývajícími zkušenostmi byla zdokonalena organizace a struktura. Od roku 1991 se stal organizátorem jízdy ČsXP Corral Westerners International (dále XPC). Původní Třináctero jezdce Pony Expressu bylo přepracováno na Desatero (viz Charta), ve kterém jsou obsaženy všechny povinnosti jezdce ČsXP. Velmi důležitým bodem v Desateru je bod 6 – Jezdec obsadí s koněm svůj úsek včas. „Včas“ však neznamená v terminologii jezdců XP nikdy přesnou hodinu. Připomínáme, že časy předávek pro celou trasu jsou jezdcům sdělovány již v červnu a od té doby je každý jezdec XP povinen vše podřídit tomu, aby obsadil svůj úsek včas. Ve hře je několik elementů, jako jsou připravenost jezdce, připravenost koně, variabilita terénu a nepřízeň počasí. Toto vše může ovlivnit časovou délku jednotlivých úseků, a proto je potřeba, aby každý jezdec čekal připraven na své předávce dříve, než je teoretický výpočet. V opačném případě, kdy dojde ke zpoždění za teoretickým výpočtem, čeká jezdec na předávacím místě bez jakýchkoli informací tak dlouho, než pošta dorazí. Např. při 13. ročníku dosáhl součet časových ztrát na jednotlivých úsecích až šestihodinového celkového zpoždění na území české republiky. A naopak v 16. ročníku dorazili jezdci na hranice s Rakouskem o šest hodin dříve. Ale i v současné době boomu mobilních telefonů však jezdci při jízdě XP tuto komunikaci mezi sebou úmyslně nepoužívají, a tím je i nyní zachována historická podstata celé věci. V tomto nedočkavém čekání jezdce na okamžik, kdy se konečně v dáli na obzoru objeví dvě červené tečky na koních, měnící se postupně v poštovní uniformy XP, či zazní-li nocí zvuk poštovní trubky a jsou vidět pouze mihotavá světélka baterek signalizující příjezd jezdců s poštou, v tom tkví jedno z kouzel, pro která jezdci toto vše absolvují. Termín „včas“ je dnes potřeba dodržovat i na mezinárodní bázi. Na schůzce šéfů XP jednotlivých zemí jsou domluveny termíny pro předávky na hranicích. A pak už začíná mravenčí organizační práce šéfů a předáků větví na jedné straně a jezdců a postmasterů na straně druhé, aby XP dorazil a odjel z hranic „včas“.

Podíváme-li se do historie ČsXP, tak se každý ročník této jízdy vyznačoval určitou charakteristikou:

1985 1. ročník – vznik jízdy ČsXP
První jízda se uskutečnila 13. září 1985 a vedla ze Stříbrné Lhoty u Mníšku pod Brdy do moravského Suchdolu nad Odrou. Od té doby se vždy v srpnu koná každoročně. Toto pravidelné pořádání jízdy Československého Pony Expressu (zkratka ČsXP) je oceňováno i v kolébce hnutí westerners.

1986 2. ročník – ČsXP rychlejší než telegram

1987 3. ročník – vytvoření jižní větve

1988 4. ročník – vytvoření západní větve

1989 5. ročník – založení a připojení XP v NDR

1990 6. ročník – propojení ČsXP s XP USA, jízda čs. jezdců v USA
Poté, co jezdci ČsXP předvedli své umění v USA, je 2. červen v Nevadě dnem Československého Pony Expressu a guvernér jej vyhlásil za významný den státu Nevada.

1991 7. ročník – hvězdicová jízda, sestavení Charty ČsXP
Od roku 1991 organizuje jízdu Pony Express Corral při Westerners International CZ. Mění se označeni na XPC WI-CZ.

1992 8. ročník – návrat místa průjezdu z Mníšku do Stříbrné Lhoty

1993 9. ročník – po rozdělení státu název zůstává Čs XPC

1994 10. ročník – poslední hvězdicová jízda k 10. výročí Čs XPC

1995 11. ročník – vytvoření přípojky do Beaver City

1996 12. ročník – zřízení instituce „greenhorn“

1997 13. ročník – podpis mezinárodní smlouvy o výměně jezdců

1998 14. ročník – převoz dolarů do Beaver City, Rakousko nultý ročník

1999 15. ročník – připojením Slovenska byla naplněna myšlenka v názvu i slovem Československý Pony Express

V roce 1999 však byl ČsXPC oficiálně požádán organizátory akce Kocába 99 – Mistrovství světa v rýžování zlata o odvoz pošty z místa zlatokopeckého tábora na státní poštu v nedaleké Lečici. Akce probíhala od 26. do 29. srpna. Této mohutné mezinárodní záležitosti se zúčastnilo cca 3000 lidí z 24 zemí světa. Dá se říci, že pořadatelé předem nedocenili význam odvozu pošty a plánovali jezdce XPC pouze jako vložku do zlatokopeckého programu. Ale realita byla jiná. V podstatě to byla jediná možnost, jak dopravit denně zhruba 400 ks zásilek na státní poštu z rozbahněného údolí Kocáby. Několikrát za den vyjížděli jezdci z poštovního úřadu ČsXPC s naplněnou mochillou, takže objem přepravené pošty čítal celkem 2000 zásilek. Odvedená služba jezdců a postmasterů byla v průběhu akce spontánně oceňována samotnými zlatokopy a pořadatelé po ukončení tohoto zlatokopeckého klání vyslovili oficiální poděkování celému ČsXPC. Tímto XPC prezentoval, že jeho jedinou akcí v roce nemusí být pouze srpnová jízda, ale může na požádání zajišťovat přepravu pošty na různých seriozních akcích (např. odvoz pošty z Beaver City při akcích WCC).

2000 16. ročník – zvláštní zásilka pro presidenta Slovenska
Propojením se Slovenskem v roce 1999 se vlastně až po patnácti letech naplnila myšlenka „Československého“ Pony Expressu v pravém slova smyslu, čímž se tato událost řadí k nejdůležitějším v celé historii ČsXPC. Snahy o prodloužení trasy na Slovensko byly v minulosti několikrát iniciovány českou stranou. Bohužel se tato aktivita nesetkala s tím pravým zápalem pro věc a vždy končila kdesi ve vytracenu. Pro sheriffa XPC bylo tedy velmi příjemným překvapením, když v roce 1998 navštívil Českou republiku nynější šéf slovenských jezdců XP. Bylo domluveno mnoho věcí týkajících se nové trasy na území Slovenské republiky (např. vnitřní organizace XPC přijetím všech ustanovení a zákonitostí ČsXPC, délka úseků, přezky, uniforma, razítka XP a název slovenské jízdy – Slovenská část ČsXP).
V roce 2000 přepravovali slovenští jezdci poštu v mochille, která byla vezena již ze Stříbrné Lhoty, takže poprvé splnila česko-slovenskou úlohu

2001 17. ročník – ustavení tří moravských větví, Polsko nultý ročník
V roce 2001 putovala tato mochilla opačným směrem, tj. z Košic na českoněmecké hranice. Toto a mnoho dalšího bylo projednáno na schůzce šéfů české a slovenské části ČsXPC. Jedním z bodů jednání bylo i číslování ročníků na Slovensku tak, že od roku 2001 přejímá slovenská část číslování ČsXPC (tzn. 17. ročník).

2002 18. ročník – jízda po největších povodních

2003 19. ročník – XPC je již zase blíž k holandským hranicím

2004 20. ročník – Založení EPEA (European Pony Express Assotiation)
Členské země Česká republika, Slovenská republika, Německo, Polsko. Sheriff ČsXPC Luděk Cowpack Burian zvolen prezidentem této asociace. První protisměrná jízda v novodobé historii jízdy Pony Expressu byla na světě. Ve stejný okamžik vyrazili jezdci s poštou z poštovního úřadu ve Stříbrné Lhotě na východ a ze Suchdolu nad Odrou na západ. Jezdci obou směrů se míjeli na úseku moravské západní větve u obce Bobrová.

2005 21. ročník – Československého Pony expresu
letos už podruhé pod hlavičkou European Pony Express Association. Československý
.
Pony Express vyjel 19. srpna v 19 hodin ze slovenských Košic, naše hranice překročil tradičně na Bumbálce v neděli ve čtyři ráno 21. srpna. Suchdolem nad Odrou projel jezdec na koni v 11,30 hodin, kde se setkal s pošťákem z polského Przysieczu. Ve Stříbrné Lhotě, v srdci celého podniku, se sešli jezdci české východní a jižní větve v pondělí 22. srpna ve 23,30 hodin. Poslední jezdec české západní větve opustil území české republiky v Dolních Poustevnách v úterý v 17,30 hodin. Do německého Harenu dorazil poslední jezdec tohoto ročníku v sobotu 27. srpna v 18.00 hodin.

2006 22. ročník – Voyagerská pošta
Po vzoru starých trapperů, kteří přepravovali z nepřístupných končin po vodě své zboží a poštu do civilizace, vyrobili členové Trappers Corralu (TC) historické plavidlo, se kterým absolvovali několikadenní plavbu po Labi. TC požádal XPC o další přepravu svých poštovních zásilek z lodi. Toto setkání proběhlo na molu v Roudnici nad Labem. Postmaster XPC přijal trapperskou poštu, přidal ji jezdcům do mochilly a ti pokračovali dále po své trase, zatím co trappeři mizeli v mlze na své bárce.

2007 23. ročník – Došlo k prodloužení větví EPEA
Byla prodloužena větev v Polsku do města Zavada, v Německu do města Rikenbrok a na Slovensku se přiblížila na maďarské hranice na hraniční přechod Senia

2008 24. ročník – Došlo k prodloužení slovenské větve EPEA
STARTOVAL z Holandských hranic města Rütenbrock 18.8.2008 v 5:00 hod.
Na německo-českém hraničním přechodu Sebnizt – Dolní Poustevna poštu předali němečtí jezdci Pony Expressu jezdcům České západní větve 2.8.2008 v 5:00 hod. Poštovní jezdci pokračovali směr Roudnice nad Labem, kde přebrali poštu 22.8.2008 v 15:00 hod. od Voyageur Post aneb lodní pošty Trapperu. Pošta byla přepravována na dobové bárce, která vyjela po Labi z loděnice ve Starém Kolíně. Čeká jižní větev startovala z rakousko-česko hraničního přechodu Studánky 22.8.2008 ve 3:00 hod. Do Stříbrné Lhoty dojela česká západní a čeká jižní větev 22.8.2008 ve 24:00 hod. a dál předali poštu České východní větvi, která pokračovala dál na východ. Jezdci s poštou dorazili do Jihlavy na Pančavu 23.8.2008 ve 14:30 hod. a předali poštu Moravské západní větvi. Moravská západní větev převzala poštu 23.08.08. v 19:55 hod. od jezdce z Beaver City – Strážek a pokračovala na východ směr Suchdol nad Odrou. Josef Havrlant, jezdec Moravské západní větve dojel s poštou do Suchdolu nad Odrou 24.8.2008 v 11:00 hod. V Suchdolu nad Odrou po rozdělení pošty startovali jezdci Moravské východní větvi M.Lacina a Jemelka ve směru česko-slovenský hraniční přechod Bumbálka 24.8.2008 ve 12:00 hod. Poštu předali jezdcům slovenského Pony Expressu 24.8.2008 ve 20:00 hod. Pošta má cíl slovensko-maďarský přechod Milhošť 26.08.2008 v 12:30 hod., kde byl dojezd Slovenské části XP. Směr Polsko za Moravskou severní větev poštu 24.8.2008 ve 12:00 hod přebrali jezdci J.Valchář a M.Matulová. V Opavě 24.08.2008 jedci předají poštu Polským jezdcům. Polští jezdci pokračovali směr sever – cíl byl 26.08.2008 v 17:30 hod. Luboň – Western City – dojezd Polské části XP.

2009 25. ročník - nultý ročník jízdy v Holandsku

Všem poštovním jezdcům 25. jízdy Evropského Pony Expressu děkujeme za včasný dojezd bez úhony.

2010 26. ročník - Slovenská čast Pony Expressu má novou jižní větev  s cílem v Bratislavě

Holansko trasu prodložilo a startovalo se z města Zwole. Jezdci ČVV přivezli poštu z e westernoveho městečka  STONETOWN.
 Na slovenské části se jízdy zúčastnil i host, jezdec M. Struk z ČZV.

2011  27. ročník
Délka Evropského Pony Expressu byla cca 3046 km a byla rozdělena na 147 předávek-úseků po cca 20 km. Na jízdě 27. ročníku EPEA se podílí cca 294 jezdců. Nonstop jízda trvá cca 307 hodin.

2012  28.ročník
Zajímavostí 28. ročníku bylo i odeslání proklamace jezdců historické trasy Pony Expressu Stříbrná Lhota – Suchdol nad Odrou, kterou jezdci věnovali jízdu v roce 2012 památce Kena Martina z USA, přítele a propagátora myšlenky Pony Expressu v Československu.  Čest jeho památce. (Ze Suchdolu n.O. bylo letos koňskou poštou (poštou v sedle) odesláno směrem na Slovensko cca 485 pohlednic a směrem do Polska cca 290 pohlednic. Byly odeslány i 3 zdravice od starosty městyse Suchdol nad Odrou pro primátora Košic, Bratislavy a Poznaně.)

2013 29.ročník
Slovenská část PE vydala za spoluúčasti Slovenské pošty Celinovou pohlednici s jezdcem a známkou Pony Expressu

2014 30.ročník
Cíl ze všech směrů „ hvězdicovitá jízda“ s cílen v Post Office  Suchdole nad Odrou

A přátelé, toto vše je možné, neboť: „Každý ten jezdec musí být v sedle doma, s koněm dojet projet i když hoří Arizona“!!!!!